Klanten vragen op elk moment van de dag om ondersteuning. Omdat ze bovendien meerdere apparaten gebruiken en voortdurend met het internet verbonden zijn, zijn ze veeleisender dan ooit en hebben ze extreem hoge verwachtingen van de klantendienst. Voor bedrijven betekent dit dat hoge investeringen in klantendienst noodzakelijk zijn als ze tevreden klanten willen hebben en kansen willen openen voor nieuwe prospects. Om het duidelijk te stellen: als u tevreden klanten wilt hebben, moet u altijd en overal onmiddellijk reageren. Dat moet, maar bent u daartoe in staat? # 1: Denk over consumenten als individuen #2: Luisteren? Nee, Luister! #3: Vergeet niet beleefd te zijn #4: Reageer snel en accuraat #5: Wees beleefd en respectvol #6: Wees vriendelijk Als u de klantendienst wilt verbeteren, wees dan vriendelijk, probeer hen te begrijpen en verplaats u in hun situatie om de beste oplossing te kunnen bieden. Als u via de telefoon spreekt, zorg er dan voor dat u overkomt als innemend en bereid om een stapje extra te zetten. #7: Gebruik altijd positieve taal Het is goed om u te richten op het gebruik van positieve taal en benadering tijdens het omgaan met klanten. Met dit in gedachten, is het essentieel dat ze zich comfortabel voelen in gesprek met een agent. Houd ze geïnteresseerd en geef ze een reden om terug te komen – zo simpel is het! Bent u op zoek naar een klantendienst? Bekijk hieronder een aantal grote klantendiensten die u kunt bereiken: Scarlet klantendienst |
