Herinnert iemand anders zich de beginjaren van Instagram? Voordat Facebook dit sociale platform kocht, toen middelmatige iPhone-foto’s werden omgezet in meesterwerken met prachtige filters die afbeeldingen van lage kwaliteit op de juiste plaatsen markeren, waardoor je gezicht meer gebruind werd; toen de vriendenlijst verborgen en kwantitatief beperkt was. Toen was Instagram een meer privéplatform … Vandaag is de situatie veranderd. Je Instagram-feed staat vol met berichten van je Facebook-vrienden, favoriete atleten, acteurs en andere beroemdheden. Helaas waren fans van de oude versie van Instagram erg ontevreden over de innovaties en de toename van advertenties. Volgens Venture Beat-statistieken houdt 58,3% van de Instagram-gebruikers niet van het aantal advertenties dat in hun feed wordt weergegeven. Het onderzoek is begin oktober 2015 uitgevoerd, dus waarschijnlijk is het aantal ontevredenen toegenomen. Het probleem is dat gebruikers die adverteren van mening zijn dat posts op Instagram werken als contextueel adverteren. Maar Instagram is niet de plek om mensen lastig te vallen; het is een plek waar mensen mooie dingen delen. De volgende 10 bedrijven wisten het publiek op Instagram te veroveren. Leer van de winnaars en stop met het verkopen van uw producten als ik alleen foto’s van eten wil zien. # 1: Harpoon Brewery Harpoen was een schot in de roos. Hun foto’s zijn authentiek en niet-commercieel, hun berichten zijn vaak grappig en / of schattig (zoals op de onderstaande afbeelding) en hun bijschriften zijn zinvol. Ze adverteren hun merk op een volledig onopvallende manier in foto’s. Voor jou, Harpoon! # 2: JetBlue Hun Instagram-profiel is geweldig. Wat me naar het profiel van Jet Blue trekt, is de schoonheid die in elke foto is ingebed. Ze publiceren niet de stockafbeeldingen die op elke computer te vinden zijn. Maar ze plaatsen kleurrijke foto’s die op de pagina’s van National Geographic zouden kunnen verschijnen. Ze benaderen ook humoristisch verschillende onaangename situaties, zoals vluchtvertragingen, zoals we in het onderstaande voorbeeld zien. # 3: SweetGreen SweetGreen maakt niet alleen de beste salades aan de oostkust, maar blijft de harten van Instagram-volgers keer op keer veroveren. Dit natuurvoedingsbedrijf wordt niet alleen geassocieerd met salades, maar ook met het promoten van een gezonde levensstijl. Ze bieden hun abonnees de mogelijkheid om gratis fitnesslessen bij te wonen, om deel te nemen aan de voedingsveranderingsbeweging in kinderscholen. Volg het voorbeeld van SweetGreen om te laten zien dat uw bedrijf niet alleen geïnteresseerd is in winst, maar ook in het helpen van anderen. Je wordt niet alleen interessant voor je abonnees, ze zullen ook voor jou rooten. # 4: The Knot Dit merk is gericht op succes. Hun branche is bruiloften, een dag die pasgetrouwden maanden of zelfs jaren van tevoren beginnen te plannen; een dag die perfect zou moeten zijn. Helaas plaatsen veel bruiloftsmerken ‘dode’ stockfoto’s op hun websites. Maar niet The Knot. Ze benaderen hun berichten zeer verantwoordelijk, kiezen hun foto’s zorgvuldig uit en plaatsen de ontroerende verhalen erachter. #5: Indeed De grootste site voor het zoeken naar werk volgt ook modetrends. En hoewel ze niet veel volgers op Instagram hebben, is er, vergeleken met het aantal bezoekers van de site zelf, een begin gemaakt. Ze plaatsen foto’s van echte werkzoekenden die Indeed hielp bij het vinden van hun droombaan (zoals deze man op de foto). Indeed gebruikt Instagram om verhalen te vertellen en de wereld te laten zien waarmee het bedrijf aan het bouwen is en voor mensen. En dit is wat Instagram-gebruikers zo waarderen. # 6: Green Chef Deze advertentie, die ik onlangs zag tijdens het browsen op mijn Instagram-feed, is een voorbeeld van wat elk bedrijf zou moeten doen om hun merk te promoten. De advertentie bestond uit een reeks afwisselende profielfoto’s en uiteindelijk werd Green Chef gevraagd om naar de site te gaan voor meer informatie. # 7: Charity:Water Het belangrijkste dat elke adverteerder van het goede doel moet leren: het non-profitprofiel van water is de kwaliteit van de foto’s. Elke foto geplaatst door liefdadigheid: water is gemaakt door een professional met een geweldige artistieke smaak. En hiervoor is Instagram gemaakt – om prachtige afbeeldingen te delen. Hun doel: de wereld laten zien hoe water gezuiverd kan worden voor mensen die het niet hebben. Iedereen die onderdeel wordt van iets groters kan een kleine bijdrage leveren. En liefdadigheid: water vertelt bij elke post een verhaal. # 8: BuzzFeed Tasty Het profiel van BuzzFeed Tasty bevat videorecepten van 30 seconden die je lange tijd weg kunnen houden van het echte leven. Je bekijkt een video en wilt meteen al deze gerechten koken. Alle publicaties zijn zo interessant en aantrekkelijk dat u zeker meer over het merk wilt weten. # 9: Bustle Drukke berichten zijn een schatkamer van grappen en entertainmentinhoud. Mensen gebruiken sociale media om tijd te doden en te ontspannen. Drukte laat coole grappige opmerkingen achter en trekt zo loyale abonnees aan. # 10: Nike En hoewel het merk niet gepromoot hoeft te worden, blijft Nike creatieve posts maken, wedstrijden houden en prijzen weggeven. Ik vind dit bericht erg leuk in de onderstaande afbeelding. Als u bijvoorbeeld een bedrijfslogo en voedsel kunt matchen, doe het dan. Je abonnees zullen er zeker van genieten. Het maakt niet uit of je je Instagram-profiel promoot met grappen, smakelijke video’s of hartverwarmende verhalen, door je als deze 10 bedrijven te gedragen, kun je populair worden op Instagram.
|
https://marketingbook.shop/ |
